مرد پولادین

نوشته های مردی از جنس پولاد

مرد پولادین

نوشته های مردی از جنس پولاد

  • ۰
  • ۰

سلام دوستان خوبم

تغییرات ژیوپولتیک حاکی از آن است که پس از چند دهه یا حتی صده قدرت محور بودن غرب هم‌اکنون شاهد این هستیم که به تدریج قدرت از کشورهای غربی در حال تغییر به کشورهای شرقی می‌باشد. این قدرت نه تنها شامل قدرت سیاسی و نظامی بلکه قدرت اقتصادی را نیز در بر می‌گیرد.

چند دهه پیش بود که چین تصمیم گرفت درها را بر روی جهان باز کند و کم کم وضعیت اقتصادی رو به بهبود گذاشت به طوری که در حال حاضر قدرت اقتصادی دوم جهان و در سال‌های آینده این پتانسیل را دارد تا با پس زدن آمریکا قدرت اول اقتصادی دنیا شود.

به همین شکل روسیه نیز پس از شروع جنگ اوکراین و قطع امید از همکاری و مشارکت با غربی‌ها به سرعت در حال ایجاد و گسترش زیرساخت‌ها و مناسبات به سمت شرق می‌باشد.

قدرت‌های جدیدی مانند هند، اندونزی و مالزی نیز در حال توسعه روز افزون هستند تا جایگاه خود را در دنیا پیدا کنند. ژاپن نیز گرچه وابستگی به آمریکا دارد و حتی بعد از جنگ جهانی دوم به طور کامل توسط این کشور تسخیر شد ولی هر روز در حال استقلال بیشتری از آمریکا بوده و تمایل به شرق دارد.

به نظر می‌رسد دوران ابرقدرتی آمریکا و بلوک غرب در حال اتمام بوده و دوران افول را می‌گذرانند.

  • ۰۱/۱۱/۲۷
  • کاوه آهنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی